Hanami 花見

به جای افسوس برای باد، تَرکِه‌ای به من دِه نگاهبان شکوفه شوم!

Hanami 花見

به جای افسوس برای باد، تَرکِه‌ای به من دِه نگاهبان شکوفه شوم!

Hanami 花見

Hanami is a long-standing Japanese tradition of welcoming spring. Also known as the “cherry blossom festival,” this annual celebration is about appreciating the temporal beauty of nature. People gather under blooming cherry blossoms for food, drink, songs, companionship and the beauty of sakura
هانا ( 花) در لغت به معنای گل و می (見) به معنای دیدن و تماشا کردن است. لغت هانامی در کل به رسم دیدن شکوفه‌های گیلاس گفته می‌شود.

پ.ن:‌ این وبلاگ را در ادامه‌ی ساکورا می‌نویسم.
پ.ن‌: تصویر از انیمیشن افسانه‌ی پرنسس کاگویا (این کتاب با نام «دختری از ماه» به فارسی ترجمه شده) است.

Saishin no kiji
Chosha 著者
Mainichi rinku 毎日 リンク

خواب

يكشنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۹، ۰۱:۱۹ ب.ظ

دیشب خواب خیلی عجیب دیدم.

باید بین یک سری شکنجه یکی رو انتخاب میکردم. یکیش مطمئنم خفه شدن بود. 

شمشیر دادن بهم. مثه تو فیلما. مثه سامورایی‌ها. گفتن باید فرو کنی تو بدنت. نمیخواستم. اما انگار داشتند بهم لطف میکردند. تمام سئوال ذهنم این بود که آیا درد داره؟ 

بار اول شمشیر فرو نرفت.

بار دوم دستم رو گرفتند و فرو کردم تو شکمم. خون پاشید روی صورت کسی که دستم رو گرفته بود تا خودم رو بکشم. 

یک کر رو به طور واضح یادمه، اینکه باید اشهد ان لا اله الا الله رو بگم وقتی خودم رو میکشم.

نترسیده بودم اما درد داشتم. بیدار شدم. 

به زحمت گوشی رو پیدا کردم، ساعت چهار و نیم بود و من در امن‌ترین نقطه‌ی دنیا خواب بودم.

برای مدتی بیدار بودم و به چهره‌هایی فکر میکردم که اصلا یادم نبود. خیلی شبیه یک صحنه از یک فیلم تخیلی بود. 

چرا با مردنم بیدار شدم؟ چرا صدای گفتن اشهد ان لا اله الا الله اینقدر واضح تو گوشمه... خواب چقدر عجیبه!

شاید واضح‌ترین خوابی بود که تا الان دیدم.

پ.ن : اونقدر سورئال بود خواب که حالا در روشنایی بی دغدغه روز خنده‌دار به نظر میرسه.

پ.ن : داشتم می‌نوشتم گوشی دینگ دینگ کرد یک متر پریدم. یعنی هر چند خنده‌داره الان اما هنوز برام ترسناکه.

پ.ن : نمیتونم این فکر رو از خودم دور کنم که شاید یک گناه نابخشودنی کردم. 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۱/۱۷
ハル

نظرات (۱)

"شاید"؟ چه جور شایدی؟ گناهی که کردی شاید نابخشودنی بوده، یا شاید فکر می‌کنی گناه نابخشودنی‌ای کردی؟

من چند ماهه انقدر خوابهای بد و بد و بد و کلا انقدر خواب می‌بینم که باید بگم خیلی از خوابت به هیجان نیومدم اما برام جالب هم بود.درک کردم اونجایی که نمی‌خواستی اما داشتن لطف می‌کردن رو!

پاسخ:
شاید دوم بیشتر منظورم بود.
دنیای خواب خیلی برام جالب و سئوال برانگیز بوده همیشه. یک مدتی مثلا به صورت دوره‌ای هر بار یک مفهوم رو خواب میدیدم اما درم وقعیت‌ها و شرایط مختلف. اینکه یه جایی یا چیزی اتیش گرفته بود و من وسط اون بحبوحه بودم اما نمی‌سوختم. این رو هم چون چند بار تکرار شد یادم نرفت. بعدنا این انیمیشن inside out رو دیدم که خیلی به نظرم توجیه بامزه‌ای داشت که جلوی وقایع روزمره پرده انحراف از واقعیت مینداختند و تبدیل به خوابی میشد که اون آدمه می‌دید.
کلاً که خواب دیدن خیلی عجیب وغیر قابل توضیحه واسم اما جدا از این‌ها واسه همه‌ی شب‌هات، خواب راحت و شاد و بی‌دغدغه آرزو میکنم. (حالا یک دور هم این جمله رو با روز و بیدارای بخون) ^_^

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی